ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Փնտրածդ գտնելու համար նայելը դեռ քիչ է, պետք է տեսնել ևս մեկ անգամ՝ որտեղ է երջանկությունը»

«Փնտրածդ գտնելու համար նայելը դեռ քիչ է, պետք է տեսնել ևս մեկ անգամ՝ որտեղ է երջանկությունը»
30.07.2018 | 16:43

Երիտասարդ ռեժիսոր ՆՎԵՐ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆԸ փորձում է բանաձևել երջանկությունը կինոյի լեզվով: Նրա` «Որտե՞ղ է երջանկությունը» վավերագրական կարճամետրաժ ֆիլմի հերոսները մեր կողքին ապրող մարդիկ են: Իրականության ու երազանքի, մանկության ու կյանքի մայրամուտի ընդհանրությունն ու բախումը ներկայանում են պարզ, առանց ավելորդ զգայականության` փորձարարական լուծումներով:

«Որտե՞ղ է երջանկությունը» ոմանք ընկալում են որպես ռեպորտաժ, ոմանք՝ տեսանյութ, ոմանք կարծում են՝ արել եմ այն, ինչ թույլ են տալիս իմ հնարավորությունները: Իրականում՝ «Որտե՞ղ է երջանկությունը» շրջանցում է կինոյի սկզբունքները՝ թե՛ պատկերային, թե՛ սյուժետային, թե՛ դրամատուրգիական, և ծառայում ինքն իրեն, իր գաղափարին,- ասաց ռեժիսորը:- Միառժամանակ թերահավատորեն էի վերաբերվում աշխատանքիս, մինչև որ մշակութային մի կենտրոնում կազմակերպվեց «Որտե՞ղ է երջանկությունը» և «Ապրելու արվեստը» ֆիլմերիս ցուցադրությունը: Ամենակարևոր գնահատականն այդ օրը ստացա, երբ նկատեցի, որ մարդկանց աչքերին արցունքներ կային: Հանդիսատեսի արձագանքն ու հուզումը ինձ ուժ ու վստահություն տվեցին շարունակելու ու ստեղծելու հաջորդ ֆիլմերը»:


«Որտե՞ղ է երջանկությունըե բոլորովին վերջերս արժանացավ «Ֆրեսկո» արդի արվեստի և հոգևոր ֆիլմերի հինգերորդ միջազգային փառատոնի «Մեր օրերի հերոսը» անվանակարգի գլխավոր մրցանակին: Ռեժիորի կարծիքով՝ «Ֆրեսկոյի» առանձնահատկությունը մոտեցման մեջ է. առաջնությունն այստեղ տրվում է գաղափարական ուղղվածությանը, ուղերձներին, նոր միայն հաշվի են առնվում մասնագիտական որակները: Բացի այդ փառատոնը դուրս է գալիս Երևանից, անցկացվում է վրաններում, վանական համալիրներում:


Մանկությունից դեպի հասուն տարիք ձգվող թելը կարո՞ղ է կտրվել, երջանկության փնտրտուքները չե՞ն հեռացնում մարդուն ինքն իրենից` սրանք ֆիլմից ծնված մտորումներ են: Ռեժիսորը հստակեցնում է. «Ինչպես որ վարպետս՝ Ռուբեն Գևորգյանն է ասում՝ մենք ծնունդով մանկությունից ենք: Մանկության, պատանեկության շրջանը առանցքային դեր ունեն մարդու կյանքի ձևավորման մեջ: Փոքր հասակում ուզում ես արագ մեծանալ, որ հասնես ինչ-որ բանի, բայց մեծանալով միշտ ձգտում ես վերադառնալ դեպի մանկություն: Յուրաքանչյուր մարդ փորձում է ավելի լավը դարձնել իր առօրյան, իր ներաշխարհը, ինչը տանում է ներդաշնակության ինքն իր հետ, շրջապատի, կյանքի հետ, դա է երջանկությունը: Մարդու ձգտումների, քայլերի հիմքում երջանկության հասնելու գաղափարն է, անկախ նրանից՝ գիտակցու՞մ է դա, թե՞ ոչ»:


Ֆիլմի այն դրվագը, երբ տատիկը աղբամանն է փորփրում, հավանաբար, վկայում է չստացված կյանքի մասին, կոտրված երջանկության, թեև պարտադիր չէ աղբամանը փորփրել հասկանալու համար, որ ինչ-որ բան բաց ես թողել: Այս դիտարկումներիս ի պատասխան` զրուցակիցս մեջբերում է ֆիլմում հնչող մտքերը. «Իմ անունը Վազգեն է, ես Արարատից եմ, ես մեր դասարանի ամենալավ ֆուտբոլ խաղացողն էի»... «Ես արդեն չեմ հիշում՝ ինչ էի ուզում դառնալ»… Առաջինը մանկության ձայնն է: Երկրորդը հետադարձ հայացք է` ի՞նչ էր ուզում, և կյաքնքն ուր հասցրեց: Բայց դա չի նշանակում, թե կյանքդ կոտրված է։ ՈՒղղակի կյանքում կտրուկ շրջադարձեր կարող են լինել, մեր պատկերացումներին լրիվ հակառակ, ինչպես տատիկի դեպքում. վստահ եմ, որ մանկության տարիներին նա սիրուն երազանքներ է ունեցել: Ես այդպիսի երանգներ էի ուզում ցույց տալ»:


Ֆիլմի վերջում հնչող տողերն ասես հուշում են, թե որտեղ է երջանկությունը. «Փնտրածդ գտնելու համար նայելը դեռ քիչ է, պետք է տեսնել ևս մեկ անգամ՝ որտեղ է երջանկությունը»:
Նվեր Հովհաննիսյանը հեղինակել է «Անտառապահը», «Որտե՞ղ է երջանկությունը», «Մետամորֆոզ», «Ապրելու արվեստ», «Պակասություն», «Մենք կորցնում ենք կյանքը» ֆիլմերը: Մասնակցել է փառատոների Հայաստանում և արտերկրում (ԱՄՆ, Բրազիլիա, Իտալիա, Գերմանիա, Ռուսաստան, Բուղարիա, Պորտուգալիա): Զբաղվում է լուսանկարչությամբ, գեղանկարչությամբ, սցենարական աշխատանքով, կինոնկարչությամբ, հանդես է գալիս նաև որպես հաղորդավար: Վարել է «Մինորա մշակութային կենտրոնի» կազմակերպված երգի և պարի մրցույթ-փառատոները (2008-2011 թթ.), Վրաստանում անցկացվող «Սուրբ Գեորգի» միջազգային փառատոնը (2011 թ.):


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ
Հ.Գ. Նվեր Հովհաննիսյանի հետ ամբողջական զրույցը՝ «Իրատեսի» հետարձակուրդյան համարում:

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 3457

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ